vrijdag 14 maart 2014

Campagne... champagne?

Zucht, denk, diepe gedachte. 
Hoe bereik ik ze nu? Die boze niet stemmers, die ongeinteresseerde niet stemmers die geinteresseerde niet stemmers. 


Hoe haal ik ze over om te gaan stemmen. Op mij? Op CDA? Misschien op een andere partij? Hoe?

Met een hele hele hele goede campagne. Of onder dwang. Het recht ontnemen misschien?

pffff...

Dat laatste lijkt wat rigoureus. Toch komt het hier wel op neer. Wanneer er op moment x nog maar 25% van de inwoners gaat stemmen kan je niet met droge ogen beweren dat de gemeentepolitiek nog een afspiegeling van de inwoners is. Het kan niet anders dan dat er dan wrijving tussen politiek en straat ontstaat.

Mooi dat het land dan op enig moment aan de bel gaat trekken. 'Heey, als inwoners de gemeentepolitiek niet belangrijk vinden, waarom wij dan wel?
Laten we hier vanuit het grote Den Haag de leiding maar overnemen. Wij kunnen die ambtenaren best wel aansturen. Mooi makkelijk.'

Dus foetsjie gemeenteraadsleden, foetsjie wethouders. 

Gevolg: Vanuit Den Haag ziet niemand ons Nieuwerkerk aan den IJssel, ons Moordrecht, ons Zevenhuizen of ons Moerkapelle. Ze zien onze straten niet, zien niet waar extra verlichting nodig is of welke ouderen waar het best zouden kunnen wonen.

foetsjie maatwerk.

Kies je niet voor de politiek, niet voor je raadslid en zelfs niet voor mij ;-) kies dan in ieder geval voor jezelf! Blanco is ook een stem!

Ik ben zenuwachtig, ja echt, het komt voor. 'Krijgen we genoeg stemmen. Wordt er uberhaupt gestemd? Leidt onze campagne tot champagne?' Lets hope so! Ik geloof erin! Niet een beetje maar een boel! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten