dinsdag 18 maart 2014

Mmmmmmmmmmm Moordrecht!

"Mama mama, we hebben ook een Maccie! Kijk de grote gele M." 'Nee jongens, dat is de M van Moordrecht."


Van alle dorpjes is Moordrecht het bekendst. We gaan er naar de kapper en naar de markt. Er zit een kinderboerderij en het stukje door de weilanden naar de vierde tochtweg is echt heel mooi. Je moet wel een heuse coureur zijn om daar met een schone auto weg te komen maar dat terzijde. 

Moordrecht is een dorpje maar met een ander gevoel dan bijvoorbeeld Zevenhuizen en Moerkapelle. 

Er zijn wijken die alles samen doen, er zijn wijken die op zichzelf zijn. Het is er rustig maar soms ineens druk. Eigenlijk is Moordrecht het missende puzzelstukje. Juist omdat het anders is, past het perfect. Vind ik. 

Natuurlijk hebben we met Marc Lansink en Gert Will twee Moordrechters dicht bij het vuur. Dan hoor je zo nu en dan ook de goede verhalen voorbij komen. Je leert het nog beter kennen.

En door uitgenodigd te worden bij initiatieven zoals het Moluks ouderenhuis Rumah Orang tua tua huis zie je bijzondere betrokkenheid www.rumahorangtuatua.nl.

Oh ja, en die Mac Donalds... Tis groot geel en lelijk maar ook best lekker rara...

---------------------------------------------------------------------------

Morgen stemmen.
Ik denk dat iedereen die deze blog leest stemt. Linksom of rechtsom. De afgelopen maanden is er veel geroepen en geschreven. Meestal binnnen de grenzen van fatsoen. Scherp, plagend, ja dat wel. Dat is prima. Het gevoel tussen de partijen is goed, er is de oprechte wil om ons dorp beter te maken en goed te houden. Een prima basis om deze verkiezingen in te gaan. Een gewedige basis voor de nieuwe coalitie zou er zijn als iedereen op het CDA ging stemmen... euh ;-) ik bedoel natuurlijk als iedereen gaat stemmen. (op mij) (of als het dan echt moet, op iemand anders ;-)

Het was leuk en het is spannend. Morgen houd ik de hele dag een liveblog bij. Over mijn locatie, mijn humeur, mijn stem(ming), de mensen. Oftewel over de gemeenteraadsverkiezingen 2014. BE THERE!

De fotoverzameling:















Geen opmerkingen:

Een reactie posten