dinsdag 11 maart 2014

Moerkapeller weetjes




Het lijkt me niet makkelijk om in Moerkapelle te wonen en deel te zijn van Zuidplas. Het ligt zover uit de route. Misschien voelen inwoners zich ‘buitenstaander’ of zien ze het positief als ‘onafhankelijk’. Ik kan de Moerkapellenaars nog niet helemaal peilen maar ik ben wel geïnteresseerd. Hoe zit dit dorp precies in elkaar. Voel je je in Moerkapelle al een deel van Zuidplas? Wil je dat?
De afgelopen weken ben ik met de auto, fiets en zelfs op de tandem door Moerkapelle gekard. Over de stenen wegjes, langs de sportvelden. Up tempo heb ik dit dorpje in mijn hart gesloten.
Ik heb alvast wat algemene informatie verzameld. Niet hoogstpersoonlijk maar dat komt hopelijk snel!
In Moerkapelle gaat iedereen stemmen. Echt iedereen. Nou ja, iedereen… 80% gaat stemmen. Dus dat is iedereen! Of in ieder geval bijna iedereen.
Moerkapelle heeft damesvoetbal. Hoe leuk is dat! Damesvoetbal in een dorpje met 3930 inwoners. Damesvoetbal is stoer, leuk en gezellig! Bij vv Moerkapelle natuurlijk.
 Moerkapelle heeft vet lekkere oliebollen! Niet te verwarren met ‘lekker vet’.

bron: omroep zuidplas
In Moerkapelle worden heel betaalbare huizen gebouwd in de jonge Veenen. Mooi dat de jeugd hier kan blijven!
Moerkapelle heeft de kleinste bibliotheek van Nederland.
In Moerkapelle werd op 22 november 2013 een boef van de wc geplukt.
In Moerkapelle kom je zo nu en dan een vliegtuigbom tegen.  




Bron: omroep West

Op de Rehobothschool in Moerkapelle zitten kids die heel goed kunnen dammen. Daar ben ik altijd een beetje jaloers op. Heel goed dammen is toch een deugd. Knapperds!
Een verhoogde kerk? Bestaat dat dan? Ja! Hij bestaat en hij staan in Moerkapelle. Ga maar kijken. 


In Moerkapelle staan acht molens? Het zou een mooie speurtocht zijn om ze alle acht te fotograferen. ‘Eitje, we gaan gewoon wieken zoeken…’ Helaas, dat gaat hem niet worden want bij zeven van de acht ontbreken de wieken.
In een dorp hoort een dorpsstraat. Moerkapelle is een dorp. Een echt dorp zoals we dat van vroeger kennen, met een bakker. Dus Moerkapelle heeft een dorpsstraat. Zoals het hoort!


Met nog maar 8 dagen op de teller komen de gemeenteraadverkiezingen 2014 angstvallig dichtbij. Spannend. Niet een beetje maar een boel. Ik hoop dat er veel mensen gaan stemmen. Heel veel. Misschien op mij, misschien op een ander. Door te stemmen laat je zien waar je voor staat, wie je bent!
Omdat ik nog veel wil bloggen en weinig tijd heb kom ik vanaf gisteren iedere dag met een nieuwe blog!
Tot morgen! En... tot 19 maart...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten