donderdag 20 februari 2014

Definitief kandidaat raadslid

Countdown... nog 27 dagen

‘Goedemorgen Tinet.’ Licht gespannen geef ik de voorzitter van het CDA een hand. Met zijn grijze haren ziet hij eruit alsof hij al behoorlijk wat politieke meters gemaakt heeft. Ook een jongere politieke variant schudt me de hand en stelt zich voor ‘Mark den Hollander’.

Ik ga zitten aan de ovale tafel op de kamer van wethouder Jan Verbeek. Ben benieuwd wat me verteld wordt. Waar zou ik staan op de lijst? Sta ik er wel op? Wat ga ik de komende vier jaar doen? Het schiet nog even door mijn hoofd.

De afgelopen maanden heb ik verschillende gesprekken gehad. Met de voorzitter van de groslijst, de penningmeester, met Gert Will, huidig raadslid. Met Arie Biemond die prachtig woont en me stiekem een beetje verliefd heeft gemaakt op Zevenhuizen. Ik ben van Nieuwerkerk, naar Moordrecht en Zevenhuizen gecrost.

Fingers crossed. Ik hoop dat er niet alleen geroepen is dat ze vernieuwing en vervrouwing willen. Dat ze zien dat het waardevol is om iemand op de lijst te hebben niet denkt met politieke bagage maar die pure ‘burgerinput’ kan leveren.

‘Je staat op de derde plek.’ Wel gehoopt maar verwacht? Nee, ik kijk positief verrast op. De derde plek? Gaaf!
Als er ook tijdens de ledenvergadering geen vragen komen is het definitief. Zo gaan we de verkiezingen in. Met Jan Verbeek als lijsttrekker, Marc Lansink, huidige fractievoorzitter, op twee. En dan ik Tinet de Jonge 31 jaar. Een vrouw, nieuw en net anders dan de rest. Leuk, spannend, interessant. Met een top 8 die samengesteld is uit ervaring en vernieuwing, mannen en vrouwen uit alle dorpen gaan we de strijd aan.




En nu lezen, lezen, lezen. Is er nog wat tijd over? Dan nog even lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten